EDUCACIÓ PLÀSTICA I ARTÍSTICA
EL LLENGUATGE PLÀSTIC ES SERVEIX DE LA MANIPULACIÓ DE MATERIALS, TEXTURES, OBJECTES I INSTRUMENTS, AIXÍ COM DE L'APROXIMACIÓ RESPECTUOSA A LES PRODUCCIONS DE L'ENTORN PROPER I LLUNYÀ PER TAL DE PERMETRE L'ADQUISICIÓ DE NOVES HABILITATS I DESTRESES I DE VIES PERSONALS D'EXPRESSIÓ I PER TAL DE DESPERTAR LA SENSIBILITAT ESTÈTICA I LA CREATIVITAT.
A MÉS ES TREBALLA:
1. EL LLENGUATGE ARTÍSTIC COM A INSTRUMENT D'EXPRESSIÓ PERSONAL I DE REPRESENTACIÓ D'EXPERIÈNCIES I DE SITUACIONS REALS O IMAGINÀRIES.
2. L'ACTITUD DE CURIOSITAT ENVERS LA MANIPULACIÓ SENSORIAL D'OBJECTES I L'EXPERIMENTACIÓ AMB DIVERSES TÈCNIQUES.
3. EL CONEIXEMENT D'OBRES ARTÍSTIQUES I APROXIMACIÓ ALS ELEMENTS QUE LES COMPOSEN.
4. LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS DE REPRESENTACIÓ I EXPRESSIÓ ADTÍSTICA DE MANERA CREATIVA.
5. L'INTERÈS, APRECI I RESPECTE CAP A LES PRODUCCIONS ARTÍSTIQUES I EXPRESSIVES PRÒPIES I DELS COMPANYS.
6. EL RECONEIXEMENT D'ALGUNES DE LES MANIFESTACIONS ARTÍSTIQUES MÉS RELLEVANTS DE LA CULTURA DE LES ILLES BALEARS, AIXÍ COM D'ALTRES CULTURES PROPERES O LLUNYANES.
1. EL LLENGUATGE ARTÍSTIC COM A INSTRUMENT D'EXPRESSIÓ PERSONAL I DE REPRESENTACIÓ D'EXPERIÈNCIES I DE SITUACIONS REALS O IMAGINÀRIES.
2. L'ACTITUD DE CURIOSITAT ENVERS LA MANIPULACIÓ SENSORIAL D'OBJECTES I L'EXPERIMENTACIÓ AMB DIVERSES TÈCNIQUES.
3. EL CONEIXEMENT D'OBRES ARTÍSTIQUES I APROXIMACIÓ ALS ELEMENTS QUE LES COMPOSEN.
4. LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS DE REPRESENTACIÓ I EXPRESSIÓ ADTÍSTICA DE MANERA CREATIVA.
5. L'INTERÈS, APRECI I RESPECTE CAP A LES PRODUCCIONS ARTÍSTIQUES I EXPRESSIVES PRÒPIES I DELS COMPANYS.
6. EL RECONEIXEMENT D'ALGUNES DE LES MANIFESTACIONS ARTÍSTIQUES MÉS RELLEVANTS DE LA CULTURA DE LES ILLES BALEARS, AIXÍ COM D'ALTRES CULTURES PROPERES O LLUNYANES.
LES ACTIVITATS QUE FEIM SÓN:
1. PARLAM DE L'HIVERN I PINTAM AMB BOLLES I AMB ELS COLORS DE L'HIVERN (BLAU, LILA, BLANC I GRIS):
MESTRA: QUÈ ÉS L'HIVERN?
MENCIA: cuando hace mucho frío y se ponen los guantes.
M: I QUÈ PASSA A L'HIVERN?
MIKY: nos congelamos.
DIEGO: hay neu y esquiamos.
NORA: y viene Papà Noel.
ROSA: nos ponemos "jaquetes" y una bata.
NURIA: i guants.
CARLA: i una gorra.
ROSA: a l'hivern "cae" la neu.
M: I SABEU QUINS SÓN ELS COLORS DE L'HIVERN?
LUCAS R. : el blanco.
DARIO: y el azul.
M: Idò pintarem amb els colors de l'hivern i amb bolles, però jo afegiré dos colors, el gris i el lila, que també són colors de l'hivern perquè són colors que expressen el fred.
MENCIA: cuando hace mucho frío y se ponen los guantes.
M: I QUÈ PASSA A L'HIVERN?
MIKY: nos congelamos.
DIEGO: hay neu y esquiamos.
NORA: y viene Papà Noel.
ROSA: nos ponemos "jaquetes" y una bata.
NURIA: i guants.
CARLA: i una gorra.
ROSA: a l'hivern "cae" la neu.
M: I SABEU QUINS SÓN ELS COLORS DE L'HIVERN?
LUCAS R. : el blanco.
DARIO: y el azul.
M: Idò pintarem amb els colors de l'hivern i amb bolles, però jo afegiré dos colors, el gris i el lila, que també són colors de l'hivern perquè són colors que expressen el fred.
2. HEM PARLAT DE LES CANYETES I DE BUFAR.
M: QUÈ ÉS AIXÒ?
DIEGO: Una pajita.
RUBEN: Vermella.
DARIO: Parece como el fuego.
DIEGO: Bebemos zumo con la pajita.
NURIA: Jo hi bec sa llet.
ASIER: Com el color de la casa.
M: SÍ, COM EL COLOR DE LES TEULADES DE LA CASA. I SABEU COM FUNCIONA?
RUBEN: En la boca.
DIEGO: Para beber zumo.
MARIONA: Hay que meterla en un vaso.
ADRIAN: Con agua.
CARLA: Se fica dins s'aigua i fa burbujas.
M: SI LA FICAM DINS L'AIGUA, QUÈ HEM DE FER?
JULIA: SOPLAR.
RUBEN: CHUPAR.
M: QUÈ PASSARIA SI BUF LA CANYETA?
NURIA: Sortiran bimbolles.
MENCIA: Se tirara el agua.
M: I SI XUCL QUÈ PASSARIA?
CARLA: Te beus s'aigua i no n'hi ha.
M: QUINES COSES SE BUFEN?
MARIONA: El vent bufa.
PAULA: Hace frío.
FRAN: Bufa el vent.
PAULA: Hay que ponerse el abrigo.
M:I QUINES COSES SE BUFEN?
FRAN: Una flauta.
DANIELA: El vent.
PAULA: Los globos.
JULIA: La tarta.
PAULA: Sí, las velitas.
M: IDÒ AVUI PINTAREM BUFANT AMB LES CANYETES.
3. HEM PARLAT DE LES REDONES. APROFITANT QUE ESTEIM ESTUDIANT LES FORMES GEOMÈTRIQUES, AVUI HEM PARLAT DE QUINA ÉS LA NOSTRA REDONA PREFERIDA? I HEM DIBUIXAT REDONES AMB PINZELL I TÈMPERA I ENTRE TOTS HEM FENT UN GRAN QUADRE QUE LI HEM POSAT DIFERENTS TÍTOLS: ELS NINS - ELS CERCLES - LES CARES - ELS GLOBUS - ELS DONUTS.
M: QUINA ÉS LA VOSTRA REDONA PREFERIDA?
JULIA: Els donuts.
ALBA: Les galletes.
MENCIA: La roda de moto.
DARIO: El rellotge.
FRAN: La rueda.
CARLA: El taburete.
ASIER: Roda d'un camió.
MARIONA: La roda d'una bicicleta.
NORA: El cupcake.
DIEGO: La cabeza.
BEATRIZ: El botón.
MIKY: El salchichón.
ERIC: La pizza.
LUCAS R.: La oreo.
ADRIÁN: La cara.
LUCCA: El plato.
ROSA: La pilota.
XISCO: La roda del cotxe.
ABIGAIL: La rueda de la bicicleta.
DANIELA: La pizza.
4. APROFITANT QUE JA ARRIBA LA FESTA DE CARNESTOLTES, HEM FET UN COLLAGE A PARTIR DE LES NOSTRES CARES. LES HEM DECORADES DE FESTA AMB COMPLEMENTS I AMB LES PARTS DE LA CARA PINTADES. TAMBÉ HEM APROFITAT PER PARLAR DE LES PARTS DE LA CARA: BOCA, ULLS, NAS, ORELLES, COLL, FRONT,... AIXÍ COM DE CONCEPTES ESPAIALS (A DALT, A BAIX...) A L'HORA DE COL.LOCAR ELS COMPLEMENTS I LES PARTS DE LA CARA. I HEM TREBALLAT LA MOTRICITAT FINA AFERRANT GOMETS DE FORMA DE TRIANGLE COM SI FOSSIN CONFETI. HEM QUEDAT BEN GUAPOS I DIVERTITS!
5. HEM PARLAT DE L'ARRIBADA DE LA PRIMAVERA.
CONVERSA:
M: ARA JA ACABA L'HIVERN, ALGÚ SAP QUÈ ARRIBA ARA?
NORA: LA PRIMAVERA.
M: I SABEU QUÈ PASSA A LA PRIMAVERA?
LUCAS R.: SALEN LAS FLORES.
MIKY: Y LAS HIERBAS.
CARLA: I LES PAPALLONES.
NURIA: Y ES SALTAMONTES.
LUCAS R.: Y LAS ABEJAS.
MARIONA: Y LAS MARIQUITAS.
M: SÍ, A LA PRIMAVERA SURTEN MOLTS D'INSECTES. I TAMBÉ ELS OCELLETS.
DARIO: SÍ, LAS ABEJAS CHUPAN LAS FLORES.
MIKY: Y HACEN MIEL.
M: SABEU MOLTES COSES DE LA PRIMAVERA. I A LA PRIMAVERA TAMBÉ ARRIBA LA PASQUA. A LA PASQUA MENJAU ALGUNA COSA ESPECIAL?
NORA: LOS HUEVOS DE PASCUA.
MARIONA: SÍ, YO FUI A BUSCAR HUEVOS EN CASA.
NURIA: DE XOCOLATA.
M:I PER PASCUA SABEU QUÈ PASA?
BEATRIZ: QUE LE QUITAMOS TODAS LAS PIERNAS A LA JAIA.
M: SÍ, I QUAN JA LI HEM LLEVAT TOTES LES CAMES A LA JAIA ARRIBEN LES VA...CAN...
NINS I NINES: ...CES.
M: SÍ, ARRIBEN LES VACANCES DE PASCUA.
M: IDÒ, VOLEU FER UN DIBUIX DE LA PRIMAVERA?
NINS I NINES: SÍ.
M: I COM L'HEM DE FER?
MIKY: HAY QUÈ HACER LAS HIERBAS DE COLOR VERDE.
M: MOLT BONA IDEA. IDÒ PRIMER FAREM LES HERBES DE COLOR VERD. I DESPRÈS?
CARLA: LES FLORETES.
M: IDÒ JO VOS PROPOS FER UNES FLORETES DE COLOR VERMELL QUE ES DIUEN AMAPOLAS O ROSELLES.
NURIA: SÍ I TAMBÉ SÓN NEGRES.
M: ÉS VERA, TENEN UN PUNTETS ENMIG DE COLOR NEGRE.
DARIO: ES LO QUE COMEN LAS ABEJAS.
M: I QUINA FORMA TENEN LES AMAPOLAS O ROSELLES?
NINS I NINES: REDONA.
M: IDÒ FAREM REDONES DE COLOR VERMELL. I PER FER LES HERBES COM LES FAREM?
JULIA: RETXES.
M: IDÒ PRIMER FAREM RETXES DE COLOR VERD PER FER LES HERBES I REDONES DE COLOR VERMELL PER FER LES FLORS. I ENMIG DE COLOR NEGRE AMB EL DITET FAREM EL PUNTET DE COLOR NEGRE.
DARIO: EN MI CASA TENGO AMAPOLAS.
M: RECORDAU QUÈ PARLAREM DE LA PRIMAVERA?
NINS I NINES: SÍ
M: I QUÈ PASSAVA A LA PRIMAVERA?
NINS I NINES: SORTIEN FLORS.
M: I QUINES ALTRES COSES SORTIEN?
ALBA: PAPALLONES.
M: SÍ, I QUÈ MÉS?
NORA: Y MARIQUITAS.
LUCAS R.: Y SALTAMONTES.
ASIER: Y LIBÉLULAS.
BEATRIZ: Y LOS PAJARITOS.
M: SÍ, VENEN UN OCELLS QUE ES DIUEN ORONETES. I ELS GORRIONETS CANTEN.
DIEGO: Y LAGARTIJAS.
M: SABEU COM ES DIUEN AQUESTS ANIMALONS? ES DIUEN INSECTES I N'HI HA UN ALTRE PETIT I NEGRE, UNA FOR...
XISCO: UNA HORMIGA.
MARC: Y ARAÑAS.
NURIA: I ABELLES.
LUCAS R.: PICAN, LAS ABEJAS PICAN.
BEATRIZ: Y LAS RANAS.
M: IDÒ AVUI DIBUIXAREM UN PAPALLONA DE PRIMAVERA, DE MOLTS DE COLORS I MOLT GRAN. COMPTAM QUANTES A LES TÉ UNA PAPALLONA? I CERCAM EL NÚMERO 4. TAMBÉ PARLAM DELS COLORS QUE LA PODEM PINTAR.
FEIM LA CORONA DE PRIMAVERA PER A LA FESTA DE PRIMAVERA. PINTAM LA FLOR I LES FULLES I LES PUNXAM.
CONVERSA:
M: FAREM LA CORONA AMB UNA FLORETA. ON NEIXEN LES FLORETES?
NINS I NINES: A L'HERBA?
M: I DE QUIN COLOR ÉS L'HERBA?
NINS I NINES: VERDA.
M: IDÒ LA CORONA SERÀ VERDA. I LA FLORETA SERÀ UNA D'AQUESTES? SABEU COM ÉS DIUEN?
NINS I NINES: MARGARITA, TULIPAN, I LA FLOR DE NA VAIANA.
M: LA FLOR DE LA VAIANA ÉS DIU HIBISC. I DE QUIN COLORS PODEM PINTAR-LES?
NINS I NINES: GROC, ROSA, LILA, VERMELL, BLAU, TARONJA I VERD.
M:IDÒ ARA CADA NIN I NINA TRIARÀ LA FLOR QUE VOL DUR A LA SEVA CORONA.
VEURE ENTRADA: LA PRIMAVERA.
8. ARC DE SANT MARTÍ:
M: L'ALTRE DIA EN DARIO VA DIBUIXAR UN ARC DE SANT MARTÍ, VOS FA GANES FER-NE UN?
NINS I NINES: SÍ.
M:QUINA FORMA TÉ L'ARC DE SANT MARTÍ?
NINS I NINES: DE LA LLETRA C. COM UNA PANXA.
M: SÍ, PERÒ GIRADA. I SABEU QUANTS DE COLORS TÉ I QUINS SÓ ?
NINS I NINES: GROC, ROSA...
M: EL ROSA NO ÉS UN COLOR DE L'ARC DE SANT MARTÍ. AMEM QUINS MÉS?
NINS I NINES: VERMELL, TARONJA, VERD, BLAU I LILA.
M: EL LILA ÉS DIU MORAT I TÉ UN ALTRE COLOR QUE ÉS COM EL BLAU FORT I ÉS DIU INDI. IDÒ QUANTS DE COLORS TÉ L'ARC DE SANT MARTÍ? COMPTAM ENTRE TOTS.
NINS I NINES: 1, 2, 3, 4, 5, 6 I 7.
M: I NO ESTAN COL.LOCATS DE QUALSEVOL MANERA, SINÓ QUE SEGUEIXEN UN ORDRE: VERMELL, TARONJA, GROC, VERD, BLAU, INDI I MORAT.
AIXÍ QUE DIBUIXAM UN ARC DE L'ARC DE SANT MARTÍ AMB ELS SEUS COLORS I DESPRÉS HO DECORAM DIBUIXANT INSECTES I FLORETES, FENT UN PAISATGE DE PRIMAVERA.
9. COLLAGE DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI. HEM PARLAT DE QUINS EREN ELS PERSONATGES DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI I DE QUINS COLORS ELS FARÍEM. AIXÍ QUE HEM DECIDIT: EL DRAC VERD, LA ROSA VERMELLA, LA PRINCESA ROSA O LILA I EL CAVALLER GRIS. TAMBÉ HEM PARLAT DE COM HAVIEN DE SER: LA ROSA HAVIA DE TENIR UN PAL O TIJA, EL DRAC HAVIA DE TENIR COA I PINXOS EN FORMA DE TRIANGLE, EL CAVALLER HAVIA DE TENIR CASC I ESPASA I LA PRINCESA CORONA. A MÉS HEM PARLAT DEL COLLAGE [COMPOSICIÓ ELABORADA AMB RETALLS DE PAPER]. I FINALMENT HEM PARLAT QUE NECESSITÀVEM TISORES I AFERRAMENT. AIXÍ, COM TAMBÉ HEM PARLAT DE LA TÈCNICA DE COM AGAFAR LES TISORES I COM RETALLAR. ENS HA AGRADAT MOLT PERÒ ENS HA SUPOSAT UNA MICA D'ESFORÇ PERQUÈ AIXÒ DE RETALLAR AMB TISORES ÉS NOU PER A NOSALTRES.
10. DIBUIX LLIURE DE LA SORTIDA A L'ERMITA DE LLUBI.
M: AVUI DIBUIXAREM L'ERMITA DE LLUBI. QUINES COSES VOLEU DIBUIXAR?
NINS I NINES:
- EL PARQUE.
- LAS MESAS.
- LA ARENA.
- LOS COLUMPIOS.
- EL TOBOGAN.
- LES OVELLES.
- Y LOS GATITOS.
- LA GALLINA Y LOS POLLITOS.
- HABÍA UN GATITO QUE BEBÍA AGUA DE UNA MANGUERA.
- LAS MONTAÑAS.
- HABÍA UNA MUY ALTA.
- LOS PAJARITOS.
- LOS ARBOLES.
- INTENTAMOS TREPAR AL ARBOL.
- EL CAMPO Y LA HIERBA.
- EL CIELO AZUL.
- EL SOL.
- LAS NUBES.
- Y LOS NIÑOS.
- Y LA CASA GRANDE.
- Y TU [ REFERINT-SE A LA MESTRA].
11. AVUI A PROPOSTA DELS INFANTS HEM FET UN DIBUIX LLIURE DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI.
M: COM DIBUIXARÍEM TOT EL CONTE DE SANT JORDI? QUINES PERSONATGES HI SURTEN? QUINES COSES HI HA?
NINS I NINES:
- UN DRAC AMB PINXOS.
- SÓN TRIANGLES.
- UNA PRINCESA.
- UN CAVALLER AMB UNA ESPASA.
- I UN ESCUT.
- UN CASTELL.
- EL REI.
- LES FLORS.
- SÓN ROSES.
- DE COLOR VERMELL.
M: ALGUNA COSA MÉS?
- TAMBÉ ANIMALS QUE EL DRAC ÉS VOLIA MENJAR: PORQUETS, OVELLES, GALLINES...
- EL CEL, EL SOL I ELS NIGULS.
- LA TERRA, L'HERBA I LES MUNTANYES.
ART GEOMÈTRIC: A PARTIR DE DIFERENTS TIPUS DE REGLES HEM DIBUIXAT I COMBINAT LES FORMES GEOMÈTRIQUES QUE CONEIXEM I DESPRÉS ELS HI HEM DONAT COLOR CREANT UNA COMPOSICIÓ ABSTRACTE MOLT VIVA I PERSONAL.
AVUI HEM CREAT EL FONS DE LA MAR PER FER LES PORTADES DE LES NOSTRES FEINETES DEL TERCER TRIMESTRE. HEM PARLAT QUE LA MAR ES VEU DE COLOR BLAU FLUIX I BLAU FORT.
HEM FET UNA TÈCNICA QUE SEMBLA MÀGIA: PRIMER HEM DIBUIXAT AMB CERA DE COLOR BLANC EL FONS DE LA MAR, LES ONES, LES ALGUES,... I DESPRÉS HEM PINTAT AMB TÈMPERA AIGUALIDA DE COLOR BLAU I BLAU FORT AL DAMUNT I HA APARESCUT DE MANERA ESPECTACULAR TOT EL FONS QUE HAVÍEM DIBUIXAT.
AVUI HEM CREAT EL FONS DE LA MAR PER FER LES PORTADES DE LES NOSTRES FEINETES DEL TERCER TRIMESTRE. HEM PARLAT QUE LA MAR ES VEU DE COLOR BLAU FLUIX I BLAU FORT.
HEM FET UNA TÈCNICA QUE SEMBLA MÀGIA: PRIMER HEM DIBUIXAT AMB CERA DE COLOR BLANC EL FONS DE LA MAR, LES ONES, LES ALGUES,... I DESPRÉS HEM PINTAT AMB TÈMPERA AIGUALIDA DE COLOR BLAU I BLAU FORT AL DAMUNT I HA APARESCUT DE MANERA ESPECTACULAR TOT EL FONS QUE HAVÍEM DIBUIXAT.
PORTADES CARPETES PLÀSTICA: HEM ESTAMPAT CERCLES DE DIFERENTS COLORS A UNES CARTROLINES NEGRES. HEM DIT QUE SÓN BIMBOLLES GRANS, PETITES I MITJANES. ENS HAN QUEDAT PRECIOSES!
Gracias por todas estas cositas, que no vemos. Que graciosos...
ResponEliminaMuchísimas gracias por las fotos de nuestros artistas.... es de agradecer que compartas momentos en que nosotros los papis no estamos con ellos... un beso
ResponEliminaDe nada, son unos grandes artistas.
ResponElimina