ELS NÚMEROS

EL LLENGUATGE MATEMÀTIC PRETÉN:
1. INICIAR-SE EN LES HABILITATS MATEMÀTIQUES A PARTIR DE SITUACIONS SIGNIFICATIVES, MANIPULANT FUNCIONALMENT ELEMENTS I COL.LECCIONS I ESTABLINT RELACIONS D'ORDRE, QUANTIFICACIÓ, AGRUPAMENT I CLASSIFICACIÓ.
2. DESCOBRIR ALGUNES APLICACIONS DE LA MATEMÀTICA EN LA REALITAT QUOTIDIANA I PARTICIPAR DE FORMA ACTIVA EN LES EXPERIÈNCIES.

PER AIXÒ DUIM A TERME ACTIVITATS QUE PERMETIN:
1. LA QUANTIFICACIÓ DE COL.LECCIONS.
2. LA CLASSIFICACIÓ, ORDENACIÓ I COMPTATGE D'ELEMENTS, COM A ESTRATÈGIA D'ESTIMACIÓ.
3. L'ÚS CONTEXTUALITZAT I SIGNIFICATIU DELS NOMBRES ORDINALS.
4. L'ÚS CONTEXTUALITZAT, ORAL I ESCRIT, DE LA SÈRIE NUMÈRICA PER COMPTAR.
5. L'ÚS CONTEXTUALITZAT DELS NOMBRES CARDINALS REFERITS A QUANTITATS MANEJABLES EN SITUACIONS REALS.
6. L'OBSERVACIÓ I PRESA DE CONSCIÈNCIA DE LA FUNCIONALITAT DELS NOMBRES EN LA VIDA QUOTIDIANA.

HEM COMENÇAT A TREBALLAR ELS NÚMEROS.
A PARTIR DE LA RUTINA DE COMPTAR QUANTS DE NINS I NINES HAN FALTAT? QUANTS DE NINS I NINES NO HAN VENGUT?
AVUI HEM COMPTAT EL NÚMERO 2, L'HEM QUANTIFICAT I REPRESENTAT. TAMBÉ HEM FET LA SEVA GRAFIA.












A PARTIR DE LA RUTINA DE COMPTAR QUANTS DE NINS I NINES HAN FALTAT? QUANTS DE NINS I NINES NO HAN VENGUT?
AVUI HEM COMPTAT EL NÚMERO 3, L'HEM QUANTIFICAT I REPRESENTAT. TAMBÉ HEM FET LA SEVA GRAFIA.


















A PARTIR DE LA RUTINA DE COMPTAR QUANTS DE NINS I NINES HAN FALTAT? QUANTS DE NINS I NINES NO HAN VENGUT?
AVUI HEM COMPTAT EL NÚMERO 1, L'HEM QUANTIFICAT I REPRESENTAT. TAMBÉ HEM FET LA SEVA GRAFIA.























A PARTIR DELS ANIVERSARIS DEL MES DE FEBRER HEM TREBALLAT EL NÚMERO DELS NOSTRES ANYS. QUANTS D'ANYS FEIM? HEM COMPTAT EL NÚMERO 4, L'HEM QUANTIFICAT I REPRESENTAT. TAMBÉ HEM FET LA SEVA GRAFIA, QUE ES POT FER DE DIFERENTS MANERES.

















A PARTIR DE LA RUTINA DE COMPTAR QUANTS DE NINS I NINES HAN FALTAT? QUANTS DE NINS I NINES NO HAN VENGUT?

AVUI HEM COMPTAT EL NÚMERO 5, L'HEM QUANTIFICAT I REPRESENTAT. TAMBÉ HEM FET LA SEVA GRAFIA.



















A PARTIR DE LA RUTINA DE COMPTAR QUANTS DE NINS I NINES HAN FALTAT? QUANTS DE NINS I NINES NO HAN VENGUT?
AVUI HEM COMPTAT EL NÚMERO 3, L'HEM QUANTIFICAT I REPRESENTAT. TAMBÉ HEM FET LA SEVA GRAFIA.





















A TRAVÉS DEL TREBALL COOPERATIU HEM TREBALLAT EL CONCEPTE DE QUANTITAT DELS NÚMEROS 1, 2 I 3. ENS HEM COL.LOCAT PER GRUPS. CADA GRUP TENIA UNES TARGETES AMB ELEMENTS DE LA MAR DE DIFERENTS QUANTITATS (1,2,3): UN PEIX, DUES ESTRELLES, TRES TORTUGUES, UNA ESTRELLA, DOS PEIXOS, TRES CARAGOLES, UNA TORTUGA, DUES ESTRELLES, TRES PEIXOS,... I ELS INFANTS LES HAVIEN DE CLASSIFICAR EN UNA GRAELLA, AGRUPANT-LOS EN FUNCIÓ DE LA SEVA QUANTITAT. HA ESTAT UNA ACTIVITAT ENGRESCADORA. HI HA HAGUT ALGUNS CONFLICTES A L'HORA DE REPARTIR-SE LES TARGETES ENTRE ELS DIFERENTS MEMBRES DEL GRUP I A L'HORA DE COMPARTIR L'AFERRAMENT, NO TANT A L'HORA DE CLASSIFICAR LES TARGETES EN FUNCIÓ DE LA SEVA QUANTITAT.  MITJANÇANT AQUESTA PRÀCTICA, APRENEM A COMPARTIR, A COMUNICAR-NOS, A RELACIONAR-NOS, A DEMANAR, DONAR I REBRE AJUDA, A DIRIGIR I A REBRE INSTRUCCIONS, A RESOLDRE CONFLICTES, A NEGOCIAR, A COMPARTIR ELS CONEIXEMENTS,... 
































A TRAVÉS DEL TREBALL COOPERATIU HEM TREBALLAT DEL NÚMERO 1 AL 7, COMPTANT EL NÚMERO DE CAMES QUE TÉ LA JAIA, DIBUIXANT LES 7 CAMES, ESCRIVINT ELS NÚMEROS 1, 2, 3, 4, 5, 6 I 7. HO HEM FET EN 6 GRUPS.  ABANS HO HEM TREBALLAT EN GRAN GRUP. 
ALGUN GRUP HEM FET 7 CAMES, ALGUN ALTRE GRUP N'HEM FET 8, ALGUN ALTRE GRUP N'HEM FET MOLTES. ALGUN GRUP HEM DIBUIXAT PRIMER UNA CAMA I DESPRÉS HEM ESCRIT EL NÚMERO CORRESPONENT I AIXÍ SUCCESIVAMENT, ALGUN ALTRE GRUP PRIMER HEM DIBUIXAT LES CAMES I DESPRÉS HEM ESCRIT ELS NÚMEROS. ESCRIURE ELS NÚMEROS HA ESTAT UNA MICA DIFÍCIL, PERÒ ENS HO HEM PASSAT GENIAL. 



















JOCS DE NÚMEROS: SÓN 3 JOCS QUE CONSISTEIXEN EN RELACIONAR LA GRAFIA DEL NÚMERO AMB LA QUANTITAT D'OBJECTES QUE REPRESENTA. 

























Comentaris

  1. Van a ser unos grandes matemáticos :) Gracias por compartir estos momentos con nosotros :) es como tener una pequeña ventana para poder verles en clase! :)

    ResponElimina
  2. De nada. Me encanta lo de pequeños matematicos.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

SANT JORDI - L'HORA DEL CONTE

ANIVERSARI MES MARÇ

CARNESTOLTES