LES FORMES GEOMÈTRIQUES

AQUESTA SETMANA PASSADA HEM COMENÇAT A ESTUDIAR LES FORMES GEOMÈTRIQUES.


A PARTIR D'AQUESTA DEMANDA, ELS INFANTS HAN FET ARRIBAR A LA CLASSE MOLTES FOTOGRAFIES D'OBJECTES, OBJECTES, LLIBRES AMB IMATGES,... AMB L'AJUDA DE LES SEVES FAMÍLIES. 

ELS OBJECTIUS A TREBALLAR SÓN:
- Reconèixer objectes de l'entorn i classificar-los percebent les seves característiques i atributs (forma, tamany,...) 
- Identificar formes planes en elements de l'entorn.
- Classificar, agrupar i comparar objectes per la seva forma.
- Mostrar interès i iniciativa per participar en les diferents activitats.

HEM COMENÇAT A TREBALLAR LA FORMA DEL CERCLE O REDONA. PARLAM DEL NOM DE L'OBJECTE, PER A QUÈ SERVEIX I QUINA FORMA TÉ. DESPRÉS, HEM ELABORANT UN MURAL AMB TOTES LES REDONES. TAMBÉ HEM DIBUIXAT REDONES I N'HEM FET DE PLASTILINA.


























AQUESTA SETMANA HEM TREBALLAT LA FORMA DEL TRIANGLE. PARLAM DEL NOM DE L'OBJECTE, PER A QUÈ SERVEIX I QUINA FORMA TÉ. DESPRÉS, HEM ELABORAT UN MURAL AMB TOTS ELS TRIANGLES. TAMBÉ HEM DIBUIXAT TRIANGLES.































AQUESTA SETMANA HEM TREBALLAT LA FORMA DEL QUADRAT. PARLAM DEL NOM DE L'OBJECTE, PER A QUÈ SERVEIX I QUINA FORMA TÉ. DESPRÉS, HEM ELABORAT UN MURAL AMB TOTS ELS QUADRATS. TAMBÉ HEM DIBUIXAT QUADRATS.






































A LA CLASSE TENIM EL JOC DE LES FORMES GEOMÈTRIQUES I ENS AGRADA MOLT.







DE MANERA COOPERATIVA, PER GRUPS, HEM CLASSIFICAT LES IMATGES DELS 'OBJECTES QUE HEM DUIT DE CASA AMB DIFERENTS FORMES (CERCLES, QUADRATS I TRIANGLES). AIXÍ COM LES ANÀVEM CLASSIFICANT, ESTABLINT SEMBLANCES I DIFERÈNCIES SEGONS LA FORMA, LES ANÀVEM AFERRANT A LA COLUMNA CORRESPONENT. 
FER FEINA PER PETITS GRUPS I DE FORMA COOPERATIVA HA IMPLICAT POSAR-NOS D'ACORD A L'HORA DE COMPARTIR EL LLAPIS, EL FULL, L'AFERRAMENT I LES IMATGES. A MÉS, ENS HA SUPOSAT DUR A TERME TASQUES D'ORGANITZACIÓ, D'AJUDA, DE RELACIÓ, DE COMUNICACIÓ, DE NEGOCIACIÓ I D'INTERCANVI DE CONEIXEMENTS. 

ELS GRUPS HAN ESTAT:
GRUP 1: MENCIA, MARC, ALBA I FRAN.
GRUP 2: MARIONA, DIEGO, PAULA I ADRIAN.
GRUP 3: ERIC, BEATRIZ, DARIO I DANIELA.
GRUP 4: JULIA, MIKY, LUCAS R. I ABIGAIL.
GRUP 5: LUCAS, ROSA, RUBEN I NURIA.
GRUP 6: LUCCA, NORA, CARLA I XISCO.

ELS INFANTS DIGUEREN QUE:
- HAVIEN AFERRAT LES IMATGES SI LES HAVIEN DUITES ELLS.
- HAVIEN AFERRAT LES IMATGES PER SORTS.
- HAVIEN AFERRAT LES IMATGES PER TORNS, SEGUINT LA RODA DE LA TAULA.
- HAVIA HAGUT ALGUN CONFLICTE PERQUÈ ALGUN HAVIA AFERRAT MOLTES IMATGES I ALGUN ALTRE POQUES O PERQUÈ DOS NINS VOLIEN AFERRAR LA MATEIXA IMATGE I NO S'HAVIEN POSAT D'ACORD.















































AQUESTA SETMANA, HEM DIBUIXAT ELS OBJECTES QUE JA CONEIXEM, CLASSIFICANT-LOS EN FUNCIÓ DE LA SEVA FORMA GEOMÈTRICA I HEM RECORDAT LES FORMES DE CERCLE, TRIANGLE I QUADRAT.







HEM COMENÇAT A TREBALLAR LA FORMA DEL RECTANGLE. PARLAM DEL NOM DE L'OBJECTE, PER A QUÈ SERVEIX I QUINA FORMA TÉ. DESPRÉS, HEM ELABORANT UN MURAL AMB TOTS ELS RECTANGLES. TAMBÉ HEM DIBUIXAT RECTANGLES. I FINALMENT HEM RETALLAT RECTANGLES LLIUREMENT. 


CONVERSA:
M: QUINES COSES TENEN FORMA DE RECTANGLE?
ALBA: LA TIRITA.
MIKY: LAS ESPONJAS.
DARIO: LAS CAMAS.
ABIGAIL: EL MOBIL.
ADRIAN: LOS COJINES.
DIEGO: LAS FOTOS.
DARIO: ESO (REFERINT-SE AL MARC DEL PROTAGONISTA)
LUCAS R.: EL CHAMPÚ.
MARC: EL CAMIÓ.
MIKY: LA CARRETERA.
LUCAS R.: LOS PAPELES.
MIKY: NUESTROS NOMBRES.
LUCAS R.: LOS PUZZLES.
FRAN: LA PISCINA. 
























































AQUESTA SETMANA HEM TREBALLAT ALTRES FORMES COM L'ÒVAL, EL ROMBE, L' ESTRELLA, EL COR I LA CREU. 
















AVUI HEM RECORDAT EL NOM DE TOTES LES FORMES GEOMÈTRIQUES TREBALLADES I LES HEM DIBUIXADES: CERCLE, QUADRAT, TRIANGLE, RECTANGLE, ÒVAL, ROMBE, ESTRELLA, COR, ESPIRAL, CREU, SEMICERCLE, ESPIRAL, FLETXA. 













Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SANT JORDI - L'HORA DEL CONTE

ANIVERSARI MES MARÇ