QUIN MOMENT DUS A TERME DES DEL CONFINAMENT A CASA? (AMB FOTOGRAFIES I ESCRITS)
COM JA SABEM, AVUI DIA, LES FAMÍLIES ENS TROBAM EN UN MOMENT DE CANVI, RETROBAMENT, CONNEXIÓ I EVOLUCIÓ. MÉS QUE MAI NECESSITAM ACOMPANYAMENT EN AQUEST PROCÉS PER AFAVORIR EL BENESTAR DE TOTA LA COMUNITAT, PERÒ SOBRETOT DELS NOSTRES PETITS I PETITES.
I POT SER, EL MÉS IMPORTANT, ÉS L'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL, UNA MIRADA, UN SOMRIURE, UNA ABRAÇADA, UNA BESADA, UNA CARÍCIA, I FINS I TOT SABER QUE T'ESTAN ESCOLTANT I CUIDANT.
QUAN PARLAM D'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL PARLAM DE RECONÉIXER I POSAR NOM A LES EMOCIONS, SABER QUÈ ENS ESTÀ PASSANT, QUÈ ESTEIM SENTINT,... AMB PARAULES DOLCES I EMPÀTIQUES. D'AQUESTA MANERA ENS ACOSTAM A L'INFANT DES DEL RESPECTE I L'ESCOLTA I L'ACOMPANYAM PER AJUDAR-LO A CANALITZAR LA SEVA EMOCIÓ.
SEGUINT AMB EL TREBALL DE LES EMOCIONS I ELS SENTIMENTS INICIAT LA SETMANA ANTERIOR, AQUESTA PROPOSTA VA ENCAMINADA A L'ESMENTAT ACOMPANYAMENT EMOCIONAL. PER AIXÒ VOS PROPOSAM:
1. CONVERSA: QUINA SITUACIÓ, FET, MOMENT, ESEDEVENIMENT NOU O ESPECIAL DUS A TERME DES DEL CONFINAMENT A CASA?
2. DIBUIXAR O FOTOGRAFIAR LA SITUACIÓ, FET, MOMENT O ESDEVENIMENT.
3. L'INFANT HA D'ESCRIURE EN QUÈ CONSISTEIX LA SITUACIÓ, FET, MOMENT O ESDEVENIMENT.
AQUÍ, VOSALTRES, EL PODEU AJUDAR ESCRIVINT JUNTS ABANS A UN ALTRE FULL O PISSARRA LA PARAULA, FRASE O TEXT, CADA INFANT AL SEU NIVELL I RITME.
AIXÍ DESPRÉS L'INFANT NOMÉS L'HAURÀ DE COPIAR. (AQUÍ ÉS MOLT IMPORTANT LA FEINA PRÈVIA D'ESCRIURE JUNTS). IGUALMENT L'ADULT POT COMPLETAR AMB TRANSCRIPCIONS LA PARAULA O TEXT ESCRIT PER L'INFANT.
4. ESCRIURE EL NOM I DATA (OPCIONAL).
MARIONA: LOS VIERNES COMEMOS PALOMITAS.
SEGUINT AMB EL TREBALL DE LES EMOCIONS I ELS SENTIMENTS INICIAT LA SETMANA ANTERIOR, AQUESTA PROPOSTA VA ENCAMINADA A L'ESMENTAT ACOMPANYAMENT EMOCIONAL. PER AIXÒ VOS PROPOSAM:
1. CONVERSA: QUINA SITUACIÓ, FET, MOMENT, ESEDEVENIMENT NOU O ESPECIAL DUS A TERME DES DEL CONFINAMENT A CASA?
2. DIBUIXAR O FOTOGRAFIAR LA SITUACIÓ, FET, MOMENT O ESDEVENIMENT.
3. L'INFANT HA D'ESCRIURE EN QUÈ CONSISTEIX LA SITUACIÓ, FET, MOMENT O ESDEVENIMENT.
AQUÍ, VOSALTRES, EL PODEU AJUDAR ESCRIVINT JUNTS ABANS A UN ALTRE FULL O PISSARRA LA PARAULA, FRASE O TEXT, CADA INFANT AL SEU NIVELL I RITME.
AIXÍ DESPRÉS L'INFANT NOMÉS L'HAURÀ DE COPIAR. (AQUÍ ÉS MOLT IMPORTANT LA FEINA PRÈVIA D'ESCRIURE JUNTS). IGUALMENT L'ADULT POT COMPLETAR AMB TRANSCRIPCIONS LA PARAULA O TEXT ESCRIT PER L'INFANT.
4. ESCRIURE EL NOM I DATA (OPCIONAL).
AQUESTA PROPOSTA ÉS TOTALMENT ADAPTABLE A LES DIFERENTS CONDICIONS I POSSIBILITATS DE CADA INFANT I FAMÍLIA I ÉS VOLUNTÀRIA.
EM PODEU ENVIAR LES FOTOGRAFIES O DIBUIXOS I ELS TEXTOS ESCRITS PELS INFANTS AL MEU CORREU: lila_0285@hotmail.com
MOLT D'ÀNIM FAMÍLIES! GRÀCIES PER LA VOSTRA IMPLICACIÓ!
A MODE D'EXEMPLE:
ANTÒNIA: ELS DIVENDRES COM A NOVETAT FEIM SESSIÓ DE JOCS DE TAULA EN FAMÍLIA (CARTES, BINGO, OCA,...) I MENJAM CRISPETES, PER A NOSALTRES S'HA CONVERTIT EN UN MOMENT ESPECIAL I DIVERTIT.
ROSA: VEMOS PELÍCULAS Y COMEMOS PALOMITAS POR LAS TARDES.
MARIONA: LOS VIERNES COMEMOS PALOMITAS.
ADRIAN:
Ara tenim a Wall-e a casa (Wall-e és el canet de la padrina Pili) porque está malito. Tiene la boca mal. Y ahora solo le quedan 3 colmillos y no tiene dientes. Ara feim les feinetes a casa i li enviam a n’Antònia per ordinador! M'agrada. Es divertido!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada